top of page
  • Foto van schrijverNanda Felderhof

Wii is mijn held?!

12 augustus 2020


Een tijdje geleden schreef ik het Stukje: ‘blokje om’. Ik was bezig met iedere dag een stuk te lopen. Om de dag weer een minuutje extra. Het ging goed! Ik voelde spieren die ik me voor het laatst herinnerde van mijn anatomie lessen op de opleiding. Mijn hartslag versnelde en mijn lichaam werkte om me voort te bewegen en dit alles zonder veel bijwerkingen! (Op wat spierpijn na, dan weet je dat je lekker bezig bent geweest denk ik altijd maar)


Maar toen kwam de hittegolf. Wat baalde ik! Ik was zo lekker bezig, zat in een lekkere flow en ik wist dat de warmte dit zou verpesten. Hoe zou mijn conditie na deze hete weken zijn? Zou ik weer opnieuw moeten beginnen? Tijdens een baal moment kreeg ik een gouden ingeving (ze zijn zeldzaam, maar ze bestaan!).


Jaren geleden was er in het nieuws dat uit onderzoek was gebleken dat een Wii Fit kon bijdragen aan de gezondheid van mensen met MS. Nu geloof ik niet alles en ren ik zeker niet meteen naar de winkel om van alles aan te schaffen, maar dit sprak me aan.

Om een lang verhaal kort te maken: de Wii (mini) is er gekomen, inclusief Balance Board en na een paar weken gebruik lag hij lekker te verstoffen (ik zie een overeenkomst met veel fitness abonnementen). Maar vorige week schoot hij weer mijn hoofd binnen.



Ik heb hem (letterlijk!) uit het stof gehaald en ben gaan kijken of ik er een soort training voor mijn conditie (en spierkracht) op kon gaan doen. Conclusie: ja het kan!!!

Dagelijks na het eten ga ik een half uurtje ’sporten’ op de Wii. Ik kan inmiddels 11 minuten joggen op mijn plaats, ik kan 6 minuten hoelahoepen (lekker voor de BBB spieren), ik lekker boksen (spierpijn!!!!!) en zo zijn er wat andere dingen die ik voorbij laat komen. Heerlijk! Dus in plaats van een ommetje te maken in de bloedhitte, ben ik nu aan het sporten in de airco.

Ik durf het met recht sport te noemen. Na een half uurtje branden mijn spieren, loopt het zweet op plaatsen die ik niet wil benoemen en heb ik een hartslag tussen de 130 en 150!!!

Het enige wat ik af en toe doe is even angstvallig achterom kijken of manlief niet stiekem een filmpje van me aan het maken is. Want iemand zich zien uitsloven op een board met een denkbeeldige hoelahoep kan nooit heel charmant zijn! Maar heb je toevallig nog zo’n ding liggen in het stof? Pak hem erbij! Lol gegarandeerd, goedkoper dan de sportschool en nog Coronaproof ook!

50 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page