top of page
  • Foto van schrijverNanda Felderhof

What's in a name?

Bijgewerkt op: 5 mrt. 2020

29 januari 2020


Wat een lol heb ik gehad gisteren om al jullie suggesties voor een naam voor mijn vriend de rolstoel! Dat was nog eens leuke ‘lezersparticipatie’. Alles kwam voorbij. Vooral de vraag of het ook een vrouwennaam mocht zijn. En nee, dat mag niet. Waarom niet? Geen idee! Mag gewoon niet, dat klopt niet in mijn hoofd. (Hebben jullie al door dat ik soms een beetje gekkig ben?)

De eerste naam die bleef hangen was Herbie. Leuke naam, leuke associaties! Want Herbie is natuurlijk die aandoenlijke en slimme kever van de films. Nu hebben wij zelf een kever dus wat dat betreft zou het passend zijn. Toch klopt de naam niet. Mijn rolstoel is niet slim, kan niet knipogen kan niet door zijn portieren open te gooien iemand een tik geven en al helemaal niet racen uit zichzelf! De enige overeenkomst is dat ze beiden 4 wielen hebben. Geen Herbie dus.

Mijn rolstoel is niet stoer, hij kan niet door ruig terrein ploegen, kan niet off-road en is niet geschikt om mee te racen. Niet zo heldhaftig dus. De naam moet daar dus bij passen. Nu kwamen er zelfs Marokkaanse en Indiase namen voorbij, maar ja, ik met mijn geheugenvergiet ga die natuurlijk nooit onthouden!

Ineens kwam Harm in me op en liet me niet meer los. Meestal is dat een goed teken. Zonder nu alle Harmen op deze wereld te beledigen vind ik Harm wel een beetje een nerdnaam. Braaf, goedmoedig, trouw. Ja dat past wel!

Harm it is dus!!!

Als ik dan toch bezig ben wil ik mijn trippelstoel ook meteen dopen. Dan hebben we dat ook weer gehad. Karakter van mijn trippelstoel is een beetje een wolf in schaapskleren. Hij lijkt een onschuldige stoel maar als je op zijn juiste knopje duwt groeit hij ineens enorm! (Dat doet dan weer denken aan de Hulk maar hij is niet groen, dus dat viel alweer af) De trippelstoel moet dus wel een stoere naam! Hij is robuust, heeft een sterkte rem en kan groot worden! (Zie de foto

) Daar past maar 1 naam bij; Hector!!!!

Dus lieve mensen, vanaf vandaag wonen Harm en Hector gezellig bij ons thuis! Hector eet altijd gezellig met ons mee aan tafel en Harm brengt veel tijd door achter in de auto, daar ligt hij te wachten tot hij weer aan de gang mag! Zie je dat hij een brave Hendrik (!) is? 😉

NB: Voor de volledigheid hieronder even een overzicht met al mijn vriendjes: Harry: de gewone infuuspaal Henk: de infuuspaal voor de cytostatica Huub: de medicijnkar Harvey: de bloeddrukmeter Horance: mijn ziekenhuisbed Harold: mijn infuus Harm: mijn rolstoel Hector: mijn trippelstoel Hans: het voedingskussen waar ik mee slaap (vernoemd naar Hans Worst) Hans is mijn allereerste vriendje! ❤️

14 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Mondkapjes

Post: Blog2_Post
bottom of page