top of page
  • Foto van schrijverNanda Felderhof

Vaste ziekenhuis klant

31 januari 2021


Als alles goed gaat, in mijn geval betekent dat geen schubs of andere terugvallen, dan kom ik gemiddeld al een keer of 15 per jaar in het ziekenhuis.



Iedere maand moet ik er heen voor controles. Mijn bloedwaarden en urine worden dan uitgebreid gecontroleerd. Dit is het beleid als je Lemtrada hebt gekregen. (Dit geldt tot 4 jaar na de laatste kuur.) Lemtrada kan fikse bijwerkingen hebben en op deze manier worden deze snel opgespoord.


Daarnaast moet ik in ieder geval 1 keer per jaar in de MRI en volgt er daarna een afspraak voor de uitslag bij de neuroloog. Tot slot is er ook minstens 1 keer per jaar een afspraak bij de MS verpleegkundige. Nogmaals, deze afspraken gelden als alles 'normaal' verloopt.


Je zou dus kunnen zeggen dat ik een redelijk vaste klant ben in het ziekenhuis. (Het feit dat de secretaresse op de poli me altijd begroet als een oude vriendin is daar ook zeker bewijs van).


Nu vraag ik me iets af.... waarom krijg ik geen vaste klantenkaart? (Mocht je beleidsmaker zijn in het ziekenhuis lees dan nu even mee.) Een vaste klantenkaart zou de dingen zoveel makkelijker maken. Niet voor mij hoor, maar voor het personeel! Ik zal het uitleggen...


Iedere keer als ik bij het lab kom om bloed te prikken en urine in te leveren krijg ik het volledige pakket. Dat ik mijn nummer kan teruglezen op de monitoren, dat ik kan zien in welke cabine ik moet zijn, dat ik daar mijn potje voor de urine krijg, waar ik die vervolgens moet inleveren, waar de toiletten zijn, enfin je hebt een idee.


Idem bij de MRI afdeling: kleding met metaal moet uit, halverwege de scan gaan we contrast toedienen, blijf stil liggen, druk op het belletje als er iets is, etc...


Zelfs als ik het personeel (dat uitstekend zijn en haar werk doet) vertel dat ik bekend ben met de procedures dan nog maken ze hun verhaal af (is dit protocol?).


Als ik nu een vaste klantenkaart zou hebben dan zou ik die kunnen tonen en bewijzen dat ik het echt allemaal al weet. Dan kunnen we de tijd die overblijft gebruiken om even over koetjes en kalfjes te kletsen (of om de wachttijden te verkorten). Dat is toch veel leuker? En als zo'n kaart er dan toch komt, wellicht kan ik dan ook voor leuke dingen sparen? Kopje thee in het restaurant? Meet en greet met de ziekenhuis directie? Zoiets?


Bron afbeelding: kleurplaten.nl

79 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page