top of page
  • Foto van schrijverNanda Felderhof

Trots

2 april 2020



Het is vandaag precies een maand geleden dat ik mijn blogsite (deze dus 😉) ben begonnen.

Wat zag de wereld er toen nog anders uit. Toen gingen de kinderen nog naar school, toen waren de winkels nog open, toen mochten we elkaar gewoon knuffelen (met inachtneming van de #metoo grenzen uiteraard). Toen was alles nog gewoon.


Hoe anders is het nu!


Ik ben in januari begonnen met het schrijven van deze stukjes en ik vind het fijn! Het zet mijn gedachten op een rijtje, het leidt me af, het geeft me een zekere voldoening en het geeft me de kans mijn ervaringen te delen en mogelijk anderen te inspireren of zelfs te helpen.


Ik krijg veel mooie reacties. Van mensen die in de zorg werken over de herkenning van de dingen die ik schreef over mijn opnames (vooral de poepvraag!!!) van lotgenoten die mijn klachten herkennen, van familie en vrienden die mijn ziekte en mij beter gaan begrijpen. Dat is fijn! Alle reacties zijn waardevol voor mij!


Soms voelt het fout om in deze bizarre tijd over andere dingen te schrijven, of zelfs grapjes te maken. Maar tegelijk denk ik dat we dit wel moeten blijven doen, anders houden we het niet vol met zijn allen. Wat ondanks alles draait de wereld gewoon door, met alle grote en kleine zaken die daarbij horen.


Mag ik dan tot slot van dit Stukje even ongegeneerd wat cijfers met jullie delen?


Inmiddels staan er meer dan 40 Stukjes over mijn leven online. Mijn site heeft de afgelopen maand 1.080 bezoekers gehad waarvan 382 unieke bezoekers! Ik vind dat veel! Daar ben ik trots op. Maar mijn wens is dat dit er nog veel meer zullen worden! Zodat ik, met een glimlach, kan blijven vertellen hoe het is om te leven met een chronische ziekte als MS. De vervelende kanten, maar zeker ook de mooie kanten. Want die zijn er ook!

42 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page