top of page
  • Foto van schrijverNanda Felderhof

Telefoonetiquette

Bijgewerkt op: 5 mrt. 2020

4 februari 2020



Toen ik meer dan 10 jaar ook eens opgenomen was, lag ik op een 4 of 6 persoonskamer (de tijd heeft het precieze aantal gewist). Er was toen 1 draadloze telefoon die we met de hele kamer moesten delen. Als er gebeld werd voor iemand, werd door de meest mobiele patiënt de telefoon naar het juiste bed gebracht. Mobiele telefoons waren in het hele ziekenhuis toen nog uit den boze! Gelukkig is dat tegenwoordig anders. Mijn telefoon is mijn levenslijn met de wereld buiten mijn bubbel. Zonder mijn telefoon zou de dag nog langer duren! Ik heb contact met dierbaren (appen is makkelijker dan bellen) kijk programma’s terug, doe een spelletje Candy Crush, schrijf Mijn Stukjes etc.

Er is ook een nadeel. Er is nog geen ‘telefoonetiquette protocol’ opgesteld. Dit betekent dat mijn kamergenootjes (allen ruim 70+ en enigszins slechthorend) hun telefoon allemaal gewoon luidkeels af laten gaan. Vanaf 8 uur s’morgens tot 22 uur s’avonds gaan die dingen af. Ik denk dat degenen aan de andere kant van de lijn ook niet de jongsten zijn want het aantal decibellen waarmee in die telefoon getetterd wordt is ook niet mis.

Mijn overbuurvrouw maakt het nog bonter. Die heeft haar telefoon standaard op de LUIDspreker staan. Ik kan dus ook de andere kant van het gesprek volgen. Gezellig! 🥴

Ik weet dus dat ome Will slecht gaat, ze zijn begonnen met morfine. De bh’s van mevrouw Smit liggen in de bovenste la en zijn wit met kant. De dochter van mevrouw Jonkers is slecht in het opvoeden van haar kinderen en ga zo maar door! (Toegegeven; soms moet ik inwendig wel even gniffelen)

Ook kijken ze filmpjes op nu.nl zonder oordopjes (altijd leuk om te horen dat ze een kathedraal hebben gebouwd van doornen?!?!). En hebben ze de geluidjes van de ‘toetsen’ aanstaan.... (waarom?!?)

Ikzelf heb mijn telefoon op trillen, dat maakt herrie zat en ik bel zo weinig mogelijk. Soms even een paar minuutjes met mijn kleine man.

Verder zijn mijn kamergenootjes hartstikke lief hoor! Ze kletsen me niet de oren van het hoofd en laten me lekker met rust. Snurken doen ze wel, maar daar hoor ik met mijn oordopjes niets van dus ze doen maar! Maar die telefoontjes.... pffff

12 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page