top of page
  • Foto van schrijverNanda Felderhof

Podcasts

21 april 2021


Iets meer dan een jaar geleden heb ik het bestaan van podcasts ontdekt. Het begon met 'Wie is de mol?' Na iedere aflevering werd genoemd dat de dag erna de officiële podcasts zou worden uitgebracht. Nu ben ik een echte fan van het programma en wilde ik niets missen dus ben op zoek gegaan. Meteen was ik verkocht! Wat was dit leuk!


Luisterboeken spreken me al tijden erg aan, maar die duren vaak lang en je moet zeer goed blijven opletten. Dit was korter en alle mogelijke onderwerpen kon ik vinden. Er ging een podcast wereld voor me open!!!!


Inmiddels heb ik echt mijn favorieten en kan ik me verheugen als ik weet dat er een nieuwe aflevering aan zit te komen. Ik vind het heerlijk om te luisteren tijdens het wandelen, maar ook bij het doen van de was of andere huishoudelijke klusjes. Het maakt het werk minder erg en de tijd gaat sneller. Als ik niet kan slapen zet ik weleens een wat saaiere (Amerikaanse) podcast op en dan ben ik zo vertrokken.


Zal ik mijn favorieten met jullie delen? Ter inspiratie?

Ik ben dol op True Crime podcasts. Moet je je voorstellen: loop ik lekker alleen te wandelen in het bos en dan hoor ik de engste waargebeurde verhalen langs komen. Toegegeven: soms kijk ik een keertje extra achterom.

In deze categorie is de Volksjury echt mijn favoriet. Twee Belgische meiden die waargebeurde zaken bespreken. Maar ook luister ik graag naar Duister de podcast.


Samen met manlief luister ik in de avond weleens naar Man Man Man de podcast. Over 3 mannen die samen bespreken hoe mannelijk ze eigenlijk zijn. (Not!) Supergrappig en soms herkenbaar. We hebben ook kaartjes voor hun theatertour maar deze is onlangs weer uitgesteld.


Natuurlijk luister ik ook nog naar de podcast van Wie is de mol? Waar het allemaal mee begon en ook naar Trust Nobody die ook over de mol gaat. Zowel de Nederlandse als de Belgische versie. (Voor de fans die nog niet naar de Belgische versie kijken: DOE DAT!!!)


Er staan nog veel meer podcasts in mijn lijst, maar dit zijn wel mijn persoonlijke toppers. Heerlijk is het!


Hoe gaaf is het dan ook dat ik kan zeggen dat ik sinds kort ook mijn eigen podcast heb! Al bijna een jaar maken we nu de MS Talk video's voor mensen met MS en zorgverleners. Maar nu brengen we deze ook als podcast uit!



Een grote verandering waardoor we denk ik een nog breder publiek kunnen bereiken. Je hoeft nu niet meer achter een schermpje naar een filmpje te kijken maar kunt gewoon luisteren en ondertussen (als je wil) iets anders doen. Handig toch?


Wij, van MS Zorg Nederland, zijn er in ieder geval trots op. Ik ben benieuwd wat je ervan vindt! Klik op onderstaande link om onze eerste (en inmiddels tweede) aflevering te luisteren!


https://anchor.fm/ms-zorg-nederland/episodes/MS-Talk-MS-en-Naasten-eufegf

62 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page