top of page
  • Foto van schrijverNanda Felderhof

Met een hoepeltje erom

7 december 2020


Ik heb een nieuwe hobby.... nou ja hobby? Je zou het ook sport kunnen noemen, of nog beter: marteling. Ik ben gaan hoelahoepen!!


Een tijd geleden schreef ik al dat ik de Wii fit gebruik om te bewegen en mijn spieren wat te versterken. Daar kun je ook op hoepelen. Je staat dan op zo'n balanceboard onwijs met je billen te draaien en te zwaaien met een denkbeeldige hoepel. Geloof me: neem het op, plaats het online en je gaat zeker viral! Als je een beelddenker bent heb je vast een idee nu.


Toen ik nog werkte in de praktijk had ik een patiënt die heel enthousiast aan het hoepelen was. Ik had daar onwijs respect voor want als ik dat ooit eens deed dan lag die hoepel binnen 2 tellen weer op de grond. Maar zij kon dat rustig tijdenlang achter elkaar doen. Het is een fantastische manier om je 'core' te versterken. In normaal Nederlands: je buik en bilspieren dus.


Omdat ik dat rare gewiebel op dat gekke ding wel zat was en ik geen uitdaging uit de weg wil gaan heb ik een échte hoepel (dus niet eentje uit de speelgoedwinkel) op mijn verlanglijstje voor Sinterklaas gezet. Kennelijk houdt Sinterklaas wel van sportieve mensen (of van mensen uitlachen) want ik kreeg hem met pakjesavond; een echte workout hoepel van 1,4 kg en 90 cm doorsnede. Joehoe!





Uiteraard heb ik hem meteen in elkaar gezet (handig, hij komt in delen) en ben even gaan oefenen. En... het lukte!!! Het lag dus al die tijd niet aan mij maar aan de (speelgoed)hoepels die ik had geprobeerd. Wel merkte ik meteen dat het pittig was en om zo'n zwaar groot ding tegen je aan gebeukt te krijgen is ook even wennen. De afgelopen dagen ben ik af en toe aan het oefenen. Ik doe kalm aan want meestal stort ik mezelf in zoiets met als gevolg een week lang forse spierpijn. Aangezien ik na de eerste keer al beurs was wist ik dat vol erin gaan niet erg verstandig zou zijn.


Het gekke is, na die eerste keer proberen gaat het ineens een stuk minder. Ik kan de hoepel wel eventjes hoog houden maar na een tijdje doet de zwaartekracht toch weer zijn werk. Zou dat komen door de tutorials die ik gekeken heb op Youtube? Tips zijn welkom!


Komende dagen/weken/maanden zal ik nog druk zijn met het oefenen van het hoepelen, maar dan hoop ik ook dat ik al hoepelend eten kan koken, de afwas kan doen en de was op kan hangen. Wat zal ik sterk worden!


Mocht je de komende tijd toevallig langs ons huis rijden en mij door het raam zien wiebelen, draaien en/of gek doen dan ben ik aan het hoepelen. Geen video's maken graag! ;-)

41 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page