top of page
  • Foto van schrijverNanda Felderhof

Ik heb een baan!

25 januari 2021


Het is maandagmorgen. Ik zit dit blog te typen op mijn laptop aan de keukentafel. Tegenover me is mijn zoon druk bezig met zijn schoolwerk. Boven draait de wasmachine, niet vergeten dat ik die straks op moet hangen. Ik heb net, toen zoonlief via teams les kreeg, nog wat getekend. Af en toe moet ik even helpen met een rekenopgave. Straks begin ik alvast met de voorbereidingen voor het avondeten. Wat we de rest van de dag gaan doen zien we nog wel. Alles verloopt ontspannen.


Volgende week maandag zit ik weer hier. Opnieuw zit ik dan op mijn laptop met tegenover mijn zoon. Maar dan ben ik niet ontspannen een blog aan het schrijven..... dan ben ik aan het werk! Voor het eerst in 4 jaar ben ik dan weer echt aan het werk!


Iets meer dan 2 weken geleden werd er gevraagd of ik voor MS Zorg Nederland wil gaan werken. De oplettende lezer weet dat ik sinds afgelopen mei als vrijwilliger werk bij MS Zorg Nederland. Ik coördineer en maak daar de MS Talk afleveringen met ontzettend veel plezier. Maar nu mag ik écht voor ze aan het werk.


MS Zorg Nederland is een stichting die zich inzet voor zorg op maat voor mensen met MS in hun eigen omgeving. Dit houdt in dat er meer dan 600 (para)medici aangesloten zijn die allen extra geschoold zijn in het werken met MS patiënten. Je kunt denken aan fysiotherapeuten, oefentherapeuten, diëtisten, logopedisten, neurologen en MS verpleegkundigen. Deze zijn verdeeld in regionale netwerken en hebben regelmatig bijeenkomsten om hun kennis en ervaring met elkaar te delen. (zie ook www.mszorgnederland.nl) Deze regio's krijgen ondersteuning vanuit de stichting en raad eens wie die ondersteuning mag gaan verzorgen? Juist! :-)



Dat betekent dat ik met mijn (oud-)collega's mag gaan samenwerken. In een wereld die ik ken. Hoe leuk is dat? Ik heb er ontzettend veel zin in. Ik vind het spannend, zeker in combinatie met het thuisonderwijs dat nog gaande is, maar ik ga de uitdaging graag aan! Ik citeer hier graag Pipi Langkous; 'ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan.'


Het is ideaal: ik mag mijn eigen uren indelen en ik kan heel erg veel thuiswerken. In deze omstandigheden natuurlijk helemaal prettig. Daarnaast heb ik een baas die als geen ander mij en mijn ziektebeeld kent. Ook een groot voordeel natuurlijk want waar vind je zoiets?


Ik heb mezelf vroeger nooit gezien als thuisblijfmoeder, door de omstandigheden ben ik daar helaas toe 'gedwongen'. Ik merk dat ik van het hele proces er naar toe al zoveel mentale energie krijg! Wat heb ik dit gemist. Ergens voor gaan, iets creëren, nuttig zijn, mensen helpen, je weekend verdienen, werken brengt (mij!) zoveel meer dan je tijd vullen en geld verdienen. Het geeft je een nieuw doel, een nieuwe rol. Je leert en ontwikkelt jezelf en hebt thuis weer andere dingen om over te praten. Ik mag wel zeggen, hoewel ik nog niet eens begonnen ben, dat het me veel goed doet!


Mijn hobbykamer heb ik de afgelopen dagen omgetoverd tot een werkkamer. Een fijne plek waar ik alles wat ik nodig heb bij de hand heb. Oppas en opvang voor onze zoon is geregeld. Alles is er klaar voor. ÍK ben er klaar voor! Kom maar op.


218 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page