top of page
  • Foto van schrijverNanda Felderhof

Ik ben een winnaar!

20 februari 2021


Wow! Inmiddels 3 weken aan het werk! Écht aan het werk! Wat vliegt de tijd. Een blog schrijven was er niet van gekomen de afgelopen tijd. Want wat is mijn leven veranderd, wat ben ík veranderd.


Ik heb me altijd wel gerealiseerd dat werken meer is dan geld verdienen. Het is je ook nuttig voelen, iets kunnen bijdragen, nieuwe dingen leren, uitdagingen aangaan, een andere rol krijgen en noem maar op. Maar dat de impact zó groot zou zijn voel ik nu pas.


Ik zit goed in mijn vel, ik bruis van de mentale energie, ik heb ideeën, ik voel me 'in control' en 'on top of the world'. Maar daar doemt in de verte de valkuil, gemarkeerd met een rode vlag. Want hoe makkelijk is het nu om hier volledig in mee te gaan.




Gelukkig heb ik veel lieve en alerte mensen om me heen die ook met een rode vlag wapperen, die me waarschuwen en bewust maken van de valkuil die verderop op de loer ligt. Ik word soms gesommeerd om even gas terug te nemen, om me bewust te blijven van mijn fysieke grenzen. En dat doe ik. Want dit gevoel wil ik niet kwijt.


Gelukkig heeft vele sessies ergotherapie haar vruchten afgeworpen. Ik weet wat ik moet doen. Tijdig rust pakken, niet steeds doorgaan, de afspraken die ik met mezelf maak nakomen, alles plannen. En ja, dat is lastig. Ik zal ongetwijfeld nog vaak mijn neus stoten en achteraf denken; had ik maar... Maar ook die ervaring neem ik weer met me mee in mijn rugzak en daar leer ik weer van.


Voor mensen die twijfelen of ze iets (nog) wel kunnen; Probeer het als je de mogelijkheid hebt, zeker als je niets te verliezen hebt, want je hebt zo ongelooflijk veel te winnen!


Momenteel voel ik me een winnaar.


84 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page