top of page
  • Foto van schrijverNanda Felderhof

Een echte filmster...

15 juni 2020


Nou ja..... niet echt natuurlijk maar zo word ik tegenwoordig wel genoemd door de balie assistente van de poli neurologie. En nee, dat heeft niets te maken met die video's die ik nu maak met MS Zorg Nederland, want dat is te recent.

Het komt van een ander project waar ik eind 2018 aan mee mocht werken. Mij is toen gevraagd of ik mee wilde werken aan een aantal informatieve video's die gaan over bepaalde medicatie bij MS. Het toeval wil dat deze video's ook gemaakt werden op initiatief van MS Zorg Nederland. Maar dit keer wel met een professioneel camerateam.

Nu ben ik niet zo heel erg op mijn gemak voor een camera, maar ook hier was weer sprake van een groot toeval, de mensen die de video zouden maken kende ik al van jaren geleden! Toen had ik al eens met ze samen gewerkt. Het moest dus allemaal zo zijn. Oja, en ik hoefde niet te praten; dat scheelde ook al een hele hoop voor mijn gevoel.

Er waren 2 opname dagen, want 2 video's. De eerste dag bij ons thuis en op een terras (koud!) en de tweede dag rond en in het ziekenhuis.

Wat was het leuk om te doen! de meeste scènes moesten wel tig keer over (want op allerlei verschillende manieren in beeld gebracht). Ik heb nog nooit zo vaak achter elkaar ons keukenkastje open en dicht gedaan! En zo vaak achter elkaar iemand begroet!

De dagen waren vermoeiend maar ook erg leuk. Helaas begint dan het lange wachten. De video's moeten gemonteerd en bewerkt worden. Daarna moesten ze ook nog door verschillende mensen goed gekeurd worden. Met name degene die in het ziekenhuis opgenomen was, want als je in het ziekenhuis filmt zijn er allerlei regels aan verbonden.

Maar eind vorig jaar waren ze klaar en kwamen ze online. Door de coronacrisis is er niet heel veel aandacht aan geschonken, maar nu ik vaker met mijn snoet online te zien zal zijn, vind ik het ook wel heel erg leuke om deze video's met jullie te delen.


Met onderstaande linkjes kun je ze gaan bekijken. Laat me vooral weten wat je ervan vindt!


https://youtu.be/5cTIeAZdeDQ (over behandeling in het algemeen bij MS)


https://youtu.be/1mUHG4DyTnI (over de behandeling met Alemtuzumab/Lemtrada)


P.S.: Pas achteraf zag ik dat ik bij de eerste aflevering van MS Talk dezelfde sjaal droeg als bij deze opnames, puur toeval. Ik zal er maar geen gewoonte van maken.

P.P.S.: Voor wie het leuk vindt; op dit moment (maandagochtend 15 juni) is onze eerste aflevering van MS Talk al meer dan 3.000 keer bekeken!



106 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page