top of page
  • Foto van schrijverNanda Felderhof

Duwen

Bijgewerkt op: 5 mrt. 2020

30 januari 2020


Aangezien ik het de laatste dagen toch al over Harm heb gehad kan ik nog wel wat anekdotes met jullie delen. Voor wie onder een steen leeft; Harm is mijn rolstoel. In essentie is het niet leuk om Harm nodig te hebben maar je kunt daarentegen ook veel lol met hem hebben.

Zo hebben er al wildvreemden op mijn schoot gezeten die ineens een stap achteruit zetten en daar mijn voetsteunen tegen kwamen. Dan zijn er ook nog duwers die niet in de gaten hebben dat die voetsteunen uitsteken. Ik heb regelmatig iemand moeten ‘redden’ door ze een klein duwtje te geven omdat ze anders om ver gereden waren. Ook kan ik me een incident herinneren waarbij mijn duwer me gewoon met 1 band van de stoeprand duwde. Ik noem geen namen maar kan haar niet met mijn neus aanwijzen. Ook mijn zoontje vindt het leuk me te duwen. Dat zorgt voor veel hilariteit van omstanders. Vooral toen hij nog kleiner was (en amper boven de stoel uit kwam) en me dan willekeurig ergens heen reed om me vervolgens gewoon te laten staan!!!

Maar degene die het echt bont maakt is toch wel mijn lieve echtgenoot. Altijd eventjes klieren! Bij een stoeprandje me met een enorme zwier achterover kieperen bijvoorbeeld! Gelukkig vertrouw ik hem blindelings en weet hij wat hij doet. Behalve die ene keer dat hij me in Zeeland van een heuveltje af liet rollen!!! Ik kon niet remmen en ging steeds harder, uiteindelijk heeft mijn schoonvader zich als stootkussen opgeworpen en me gestopt. Sindsdien ben ik extra waakzaam bij hellingen (naar beneden) maar hij heeft me nooit meer los gelaten, gelukkig.

Een andere keer waren we in het bos geweest. We kwamen bij de parkeerplaats terug waar een hardloper zich bij zijn auto stond om te kleden. Ik zal wel iets gezegd hebben als: ‘dat ziet er leuk uit!’ Want vervolgens parkeert mijn man Harm pontificaal voor die man, zodat ik het beste uitzicht had! En kom dan zelf maar eens van het gras af zonder jezelf voor gek te zetten... niet dus.

Afgelopen weekend waren we in het Parktheater en ook toen deed hij het weer. Onderaan de trap achterover kieperen alsof hij me zo de trap op zou duwen. Heel de foyer moest lachen. Of dat nu was om zijn actie of mijn reactie is me nog niet helemaal duidelijk...

Uiteindelijk hebben we met Harm dus ook regelmatig lol.

Mijn man

is de fijnste, meest betrouwbare duwer die ik ken. Hij zal me niet van een stoeprandje af butsen of andere mensen van de sokken rijden. Net als in de auto ben ik in mijn stoel bij hem altijd in goede handen! ❤️

22 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page