top of page
  • Foto van schrijverNanda Felderhof

Bezoek in het ziekenhuis

8 augustus 2021


Mag ik een voordeel noemen van de Corona pandemie? Zonder iemand hier mee voor het hoofd te willen stoten, want de ellende is enorm. Maar ik heb een voordeel gevonden!


Namelijk.... (tromgeroffel).... de aangepaste bezoekregeling in het ziekenhuis!!!!!


Niet meer van 11:00 tot 20:00 één of twee bezoekers per patiënt toegestaan. Of drie, of vier, of.... (ja echt het gebeurd!). Wat vond ik dat vreselijk bij voorgaande opnames. Dan lig je op een vier persoonskamer en dan is er altijd wel iemand met bezoek. Als je pech hebt wisselt het elkaar steeds af en is er geen moment rust op de kamer.


Zelf hou ik helemaal niet van bezoek in het ziekenhuis (sorry voor iedereen die zich nu beledigd voelt omdat hij of zij mij in het verleden heeft bezocht; geen probleem, ik was er zelf bij, ik had je ook weg kunnen sturen). Stel je voor je ligt met fikse griep op bed. Voelt je ellendig, hebt je haar niet gedaan, bent in pyjama, voelt je uitgeput en dan komt er iemand naast je bed zitten om met je te kletsen. Iemand komt speciaal voor jou, wat echt heel lief is, dus er moet ook wel iets zinnigs uit je mond komen. Nou dat dus... brrr.... Ik vind het niet fijn. Laat mij maar lekker alleen ziek zijn. Uit ervaring weet ik dat vele anderen op de verpleegafdeling neurologie het wel fijn vinden. Ze liggen er soms weken met bijvoorbeeld een herseninfarct en voelen zich niet 'ziek', dan ben je blij dat er eens iemand bij je langs komt. Natuurlijk, snap ik. Maar liever niet bij mij.


Uiteraard zijn er uitzonderingen. Het ligt ook aan het moment en hoe ik me voel. Mijn 'inner circle' zie ik graag. Maar voor hen hoef ik mijn haar niet te doen, pyjama te verstoppen, enfin je snapt het denk ik wel.



Deze opname was het echter makkelijk en duidelijk. Meer dan mijn mannen mocht niet. Slechts twee personen per dag en niet tegelijkertijd (waarbij voor kinderen onder de 12 gelukkig een uitzondering geldt). En alleen tussen 16:00 en 20:00 uur. Daarbij komt ook nog dat ik op een tweepersoonskamer lag dus van het bezoek van anderen had ik ook niet veel last. Lekker rustig!


90 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page