top of page
  • Foto van schrijverNanda Felderhof

Waarom ik jurkjes ben gaan dragen...

27 april 2020


Degene die mij persoonlijk kennen weten het wel; ik hou van kleur en van jurkjes en dan met name van kleurrijke jurkjes!


Mijn liefde voor jurkjes is ontstaan tijdens de periode dat ik mezelf injecties moest toedienen als medicatie. Dit moest 3 keer per week. De bijwerkingen waren vooral lokaal, rond de plek waar de injectie gezet moest worden. Daar werd het dik, brandde het en kwam een uitslag die jeukte. Ik had 6 mogelijke prikplekken: buik, bovenbeen en flank en dat links en rechts.


Al snel merkte ik dat mijn broeken niet comfortabel zaten. Dat irriteerde de spuitplekken, ik kreeg er extra jeuk en irritatie van. In diezelfde periode introduceerde een vriendin mijn bij een facebookgroep voor meiden die allemaal houden van kleurrijke jurkjes en ja, toen was ik verkocht!


Ik ben jurkjes gaan ‘verzamelen’. Zowel via internet als in mijn lievelingswinkel ging ik op zoek naar jurkjes waar ik blij van werd en die lekker zaten.




Tijdens een ziekenhuisopname 3 jaar geleden was ik 10 dagen opgenomen. Ik maakte er een sport van om iedere dag een ander jurkje te dragen. Dan voelde ik me iets meer ‘mens’ dan in mijn pyjama. Als snel stond ik bekend als ‘de jonge vrouw met de jurkjes’ (je kunt slechter bekend staan toch? 😉).


Inmiddels is het dragen van jurkjes allang geen noodzaak meer. De betreffende medicatie is al een tijd geleden gestopt. Toch zijn de jurkjes bij me gaan horen. Ik draag ze nog altijd vaak, al draag ik ook met liefde af en toe een broek. Maar zeker met mooi weer komen ze altijd weer uit de kast!


De laatste maanden is door alle prednison en eetbuien mijn figuur veranderd. Er zit wat meer vulling rond mijn buik zullen we maar zeggen. Hierdoor zitten sommige modelletjes niet meer zo leuk. Ik voel me er niet goed in. Maar geen nood! Genoeg andere liefhebbers. De merken die ik graag draag blijven mooi en kan ik goed online verkopen. Voor de opbrengst koop ik weer nieuwe waar ik me wel fijn in voel! En zo blijft mijn garderobe zich vernieuwen met een gesloten beurs. Ideaal!

142 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page