top of page
  • Foto van schrijverNanda Felderhof

Vakantie met regen?

6 juli 2020

De zomervakantie komt er weer aan en daarmee ook de jaarlijks terugkerende vraag: hebben jullie nog vakantieplannen? (vooral populair op het schoolplein) Mijn antwoord is altijd hetzelfde: 'Nee, de kans op mooi weer is te groot.' Ik word dan vaak raar aangekeken maar ik zal het uitleggen:

Hier thuis hebben we alles zo optimaal mogelijk ingericht op de warmte. Beneden een vaste airco, boven een mobiele en mijn gekoelde bed. Dus als het echt warm wordt dan kom ik de dagen wel door. Ik moet dan weliswaar zoveel mogelijk binnen blijven, maar dat is geen probleem. Ik vermaak me wel (en quarantaine zijn we inmiddels wel gewend...).

Stel we gaan op vakantie. In ons geval is dat om verschillende redenen niet al te ver weg. De kans is groot dat we in Nederland blijven. In Nederland weet je het nooit met het weer. Is het 20 graden met regen, dan zou er in ons geval niets aan de hand zijn. Maar stel nou dat het net die week 24 graden of meer is..... daar zit je dan. In je vakantie verblijf, als ik geluk heb is daar een airco, maar die kans is klein. Ik zit opgesloten. Energie om ergens heen te gaan heb ik niet, want te warm. Binnen zitten is ook geen pretje, want geen airco. Kortom; niet echt een leuke vakantie. Zonde van de tijd, energie en het geld.

Dan kan ik dus veel beter thuis zijn waar alle faciliteiten om koel te blijven wel aanwezig zijn. Wij gaan liever in de herfst. Sowieso ons favoriete seizoen (daarom zijn we ook in de herfst getrouwd). Vaak is het dan ook nog mooi weer, het kan dan nog best 23 graden zijn. Maar het koelt 's avonds lekker af en de zon heeft niet zoveel kracht meer. Regen daar geven we niet om, we kleden ons goed aan en stampen lekker in de plassen. Het is fijn weer om dan dingen te ondernemen, ik hoef me niet op te sluiten.





Onze favoriete vakantielanden liggen ook allemaal richting het noorden. Op ons wensenlijstje staan onder andere nog: de Scandinavische landen en Engeland, Ierland en Schotland. Wie weet gaan we daar in de toekomst nog eens naartoe en durven we het zelfs aan om daar in de zomervakantie naartoe te gaan!

Gaan we dan helemaal nergens heen in de zomer? Jawel! Vaak een weekje logeren bij mijn moeder met mijn zoontje. Het voordeel is, dat mocht het die week toevallig heel heet zijn we het gewoon kunnen verzetten. Want ook daar geldt; geen airco, bij hitte niet naar buiten kunnen, dus niet zo leuk.

Als het de hele zomervakantie 'slecht' weer is, dan hebben wij een top vakantie! Dan kunnen we leuke dingen ondernemen en lekker naar buiten. Dus hoewel ik iedereen een prachtige vakantie gun met mooi weer, gun ik mezelf een zomervakantie met 20 graden en het mag af en toe best eens lekker regenen!



Fotocredits: indebuurt.nl


51 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page