top of page
  • Foto van schrijverNanda Felderhof

Moeder

Bijgewerkt op: 5 mrt. 2020

26 februari 2020


Wat is dat toch met moeders? Nee wacht, ik begin opnieuw, ik mag niet generaliseren. Wat is dat toch met mijn moeder? Overal waar zij is ben ik thuis! Of ze nu in een boerderij woont of in het centrum van een dorp. Of ze nu bij mij komt of ik bij haar; zodra we samen zijn ben ik thuis. Dit is al mijn hele leven zo. Ik kan bij haar helemaal mezelf zijn. Ik hoef me niet beter voor te doen dan ik me voel. Ik ben weer een beetje kind.

Gelukkig heb ik het ook bij mijn lieve man, maar daar hebben we het deze keer even niet over (niets ten nadele van hem uiteraard ❤️).

Mijn moeder is een, ogenschijnlijk, erg nuchter mens. Maar stiekem is ze gevoelig en zorgzaam, maar dat laat ze liever niet zien. Ze is van het principe ‘niet lullen maar poetsen’. Liever praktische hulp, daar heb je wat aan! En dus komt ze iedere keer als ik weer word opgenomen langs om aan mijn bed te zitten. Ze zorgt ervoor dat we onze verjaardagen hebben kunnen vieren in het ziekenhuis met taart. Ze neemt een fatsoenlijke pyjama mee zodat ik er enigszins toonbaar uit zie. Als ik weer thuis ben komt ze om voor me te zorgen en in een paar dagen het hele huis spic en span te maken. Stil zitten? Vergeet het maar! Nou, een kopje thee drinken samen kan nog net. Kleinzoon van school halen? Doet ze! Boodschappen en koken? No problem! Kortom; ze is een kanjer. Maar zeg dat vooral niet hoor! Want complimentjes daar kan ze niet tegen. Voor bedankjes geldt hetzelfde: dat is niet nodig want zoiets doe je gewoon voor elkaar. Toch gek dat ze me heeft opgevoed dat ik mensen netjes moet bedanken als ze iets voor me hebben gedaan. Maar dat geldt dan weer niet voor moeders. Maf!

Deze week hebben we vakantie in het zuiden (alaaaaf! 😫) en nu heeft ze, samen met haar man, zoonlief en mij opgehaald om een weekje bij ze te logeren. Zo kan zij zich over mijn zoontje ontfermen en ik kan lekker slapen en rusten en hoef verder nergens aan te denken. En wat is het heerlijk! Onder moeders vleugels... ik ben even weer thuis!!!


NB: op de foto een detail van de prachtige quilt die ik als verrassing van haar kreeg, om heerlijk onder te gaan liggen op de bank!


104 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page