top of page
  • Foto van schrijverNanda Felderhof

Krabben doet pijn!

10 februari 2022


Jeuk is vervelend. Jeuk hebben we allemaal weleens. Zonder nadenken krabben we dan op de plek waar het jeukt en dan gaat het wel weer. Ook ik. Maar dat gedachteloze is dan heel snel weg.


Ik heb namelijk al maanden iets vervelends. Als ik jeuk heb aan mijn armen of benen doet krabben heel erg veel pijn. De pijn voel ik vanbinnen onder mijn huid. Het is dus niet de huid zelf die ik voel maar echt daaronder. Ik krab ook zeker niet hard, het is al bij zacht krabben.



De pijn blijft ongeveer een halve minuut hangen. En dan verdwijnt hij weer en voel ik er niets meer van. Het stomme is dat ik het krabben onnadenkend doe en ik dus niet denk misschien moet ik deze jeuk anders oplossen. Lastig.


Tijdens mijn laatste schub had ik pijn bij aanraking. Als ik mezelf aanraakte, of iemand anders deed dit dan deed het pijn! Ook dit was alleen bij mijn ledematen het geval. Het schijnt een MS symptoom te zijn. Een hele vervelende! Ik denk dat mijn pijnlijke krabben daar vandaan komt. Een restverschijnsel wellicht?


Het gebeurt dus regelmatig dat ik mezelf krab en daarna au roep en probeer de pijn te dempen (wat niet lukt).


Is er iemand (met of zonder MS) die dit herkend? Daar ben ik dus benieuwd naar. Misschien is er wel iemand met een enorm creatieve oplossing. Dan hoor ik die heel graag.


Tot die tijd blijf ik mezelf vast af en toe pijn doen, want jeuk is ook niet alles.



(Terwijl ik dit schrijf voel ik ineens overal jeuk... nu niet krabben!)

67 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page