top of page
  • Foto van schrijverNanda Felderhof

In of uit quarantaine?

11 januari 2021


Het gaat beter! Eindelijk! We krabbelen weer op. Nog maar 1 keer extra slapen per dag nodig om de dag door te komen. Geen koorts meer; zo fijn! Maar ja, die snotneus is er nog en keelpijn komt ook iedere dag nog terug. Inmiddels zit ik 3 weken in quarantaine, al een week langer dan voorgeschreven. Ben ik genoeg 'klachtenvrij' om weer deel te nemen aan het openbare leven?


Ik twijfel.... feitelijk heb ik nog klachten en behalve moe voel ik me niet echt ziek meer. Online barst het van de informatie, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Dan toch maar even bellen met het Corona informatie nummer (0800-1351). Het antwoord is duidelijk: bij neusverkoudheid en keelpijn mag je nog niet 'los'. Dus ik blijf nog binnen. Ik mag nog niet naar de fysiotherapeut en ook onze huishoudelijke hulp mag nog niet komen.



Ik wil zo graag vooruit! Ik wil weer wandelen, een frisse neus halen, conditie opdoen. Er komen momenteel mooie dingen op mijn pad, daar wil ik me op voorbereiden. (Daarover later meer.) Als compromis ben ik dit weekend, tijdens etenstijd, rondjes gaan lopen rond ons huis. Even toch die frisse lucht, even die spieren aan de gang. Gelukkig was er echt niemand op straat. Het lopen ging me beter af dan verwacht. Het lukte me om in totaal een kilometer aan rondjes te lopen. Dat viel niet tegen. Tot een paar uur later! Spierpijn niet te zuinig en die spierpijn is er nog. Wat hebben die spieren moeten inleveren in een korte tijd!


Mijn gedachten gaan naar de mensen die nog zieker zijn geweest. Mensen die wel in het ziekenhuis terecht kwamen of zelfs op de IC, die moeten dit nog veel heftiger hebben. Die gaan een nog veel langer herstelproces tegemoet. Wat mag ik me dan gelukkig prijzen. Die paar dagen extra in quarantaine neem ik dan nog maar voor lief en ik tel mijn zegeningen. Rondjes lopen kan ik ook in de tuin en de trap is ook een prima trainingsmiddel. Ik kom er wel.



89 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page