top of page
  • Foto van schrijverNanda Felderhof

Gigi, een kleine held

26 juli 2021


Het begon met een klein berichtje in mijn mailbox. Verstopt tussen alle andere mailtjes.

Een moeder schrijft dat haar dochtertje van 9 vorig jaar haar vader is verloren aan MS. Omdat ze niet wil dat andere kindjes dit ook moeten meemaken is ze begonnen met het verkopen van oorbelletjes. Het geld dat ze hiermee verdiend wil ze schenken aan MS Zorg Nederland.

Ik lees het berichtje nog een keer. Het raakt me. Wat bijzonder en wat moet hier een verhaal achter zitten. Ik zoek meteen contact met de moeder. Gelukkig is het vakantie voor Gigi en het lukt om diezelfde week nog een afspraak te plannen op kantoor.



We onthalen haar met appelsap en Oreo koekjes; haar favoriet, heb ik me door haar moeder laten influisteren. Wat is ze lief en leuk en wat kan ze open praten over wat haar is overkomen.


Ze vertelt over dingen die ze heeft meegemaakt met haar vader die geen enkel kind zou moeten meemaken. Zeker niet op die leeftijd. Maar wat is ze dapper en wat praat ze vol liefde over hem. Door haar verhalen leer ik hem een beetje kennen.


Gelukkig heeft ze ook oorbelletjes meegenomen. Als echte eksters zoeken mijn collega's en ik een paar mooie uit. Kiezen is moeilijk! We besluiten op kantoor ook een mooi plaatsje te zoeken voor een rekje met Gigi's oorbellen. Zo kunnen wij ook bijdragen aan haar queeste.



Over een tijd gaan we met Gigi en haar moeder in overleg hoe we het geld dat ze heeft opgehaald het beste kunnen inzetten. Want dat we hier iets bijzonders mee moeten doen voor kinderen die een ouder, of andere naaste, met MS hebben, dat is wel duidelijk!


Inmiddels hebben we een MS Talk met Gigi opgenomen (kijk hier terug), heeft ze in verschillende kranten gestaan (link) en heb ik haar thuis aan het werk gezien met de oorbelletjes. Ik kan alleen maar zeggen dat ik haar in mijn hart heb gesloten en haar oorbellen vol trots draag!


Let op!

Wil je Gigi ook ondersteunen en haar prachtige oorbellen dragen dan kun je ze bestellen via haar Facebookpagina (www.facebook.com/MoreShineGigi).


Op zondag 29 augustus heeft Gigi een kraam tijdens de zomermarkt in Veldhoven. Je kunt dan bij haar persoonlijk oorbelletjes gaan kopen.


Ik wil je vragen of je deze blog wil delen, zodat iedereen oorbellen kan bestellen!



349 weergaven2 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page