top of page
  • Foto van schrijverNanda Felderhof

Een kapotte batterij

26 maart 2020


Vorige keer heb ik het gehad over die allesoverheersende en aanwezige vermoeidheid. Maar hoe zit dit nou? Waarom helpt slapen vaak niet?


Ik vergelijk mijn energieniveau altijd een kapotte oplaadbare batterij. Zo eentje die we allemaal wel kennen. Die al te vaak opnieuw is opgeladen. Of je kunt ook de 2 jaar oude accu van je telefoon als voorbeeld gebruiken (die dingen zijn zo snel oud!!!).



Mijn batterij kan zich niet meer 100% vullen. Hij is stuk. Hij heeft gewoon niet meer de maximale capaciteit. In mijn geval door het hebben van MS. Maar er is meer. Niet alleen is hij niet 100% gevuld maar hij heeft ook nog eens een lek. Hij loopt sneller leeg dan een gewone! Dit komt door de symptomen van mijn MS (het voert te ver om dit nu in detail uit te leggen).


En alsof dat nog niet alles is, laad hij zeer traag op! (Kabelbreukje?). Dus minder gevuld, sneller leeg, langzaam voller. Zie hier een structureel probleem!


Nu zeggen sommige mensen: ‘er bestaan geen problemen, alleen maar uitdagingen’. Nou dat klopt in dit geval! Het is iedere dag opnieuw een uitdaging om met de deze kapotte batterij de dag door te komen. Of dit altijd lukt? Nee zeker niet. Vaak is mijn batterij ergens in de middag al leeg maar moet ik toch nog even door. Dan pakt de batterij gewoon de energie van de volgende dag, de slimmerik. Daardoor begin ik een dag later dus met nóg minder in mijn accu! En ziedaar een moeilijk op te lossen patroon.


Als iemand een keer tegen een nieuwe batterij of accu aanloopt, wil je hem dan voor me meenemen?

50 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page