top of page
  • Foto van schrijverNanda Felderhof

Een gezinsuitje naar de teststraat

4 oktober 2020


Vandaag gingen we met ons gezinnetje er eens gezellig op uit! Dat was door omstandigheden alweer een tijdje geleden dus de stemming zat er goed in! De bestemming was er ook naar; we gingen gezellig met ons drietjes naar de Corona teststraat!


Afgelopen week begonnen we alledrie klachten te krijgen. Zoonlief hoestte non-stop en heeft koorts, manlief heeft keelpijn was snotterig en voelde zich niet lekker en ook ik heb keelpijn, hoofdpijn en ‘algehele malaise’, zoals ze dat zo mooi noemen.


Brave burgers als we zijn ben ik gisteren gaan bellen voor een test afspraak. Er werd me een aantal keren verzocht om terug te bellen omdat alle lijnen overbezet waren. Maar uiteindelijk kwam ik erdoorheen. Manlief en ik konden samen getest worden en voor zoonlief moest er een aparte afspraak komen. Daarvoor werden we doorverbonden naar de plaatselijke GGD.

Het belangrijkste verschil tussen een test voor volwassenen of voor kinderen (onder de 7) is dat voor kinderen plannen ze 9 minuten in en voor een volwassene drie minuten. Tevens mag een kind tijdens de test uit de auto en bij een van de ouders op schoot.


Die kleine kon vandaag al terecht! (Dus nog geen 24 uur later!). En daar gingen we dan, richting teststraat!


Gelukkig werd er meteen geregeld dat manlief en ik ook vandaag getest zouden worden (logistiek natuurlijk veel makkelijker en er zijn morgen weer 2 plaatsjes vrij voor andere mensen). Maar eerst was zoonlief aan de beurt.


Voor hij het wist was het gebeurd! Het kriebelde in zijn neus en dat was een gek gevoel en verder gaf hij er niets om. Het stoerheidsdiploma en het bouwpakket van een ambulance werden met een enthousiast ‘Cool!’ ontvangen. Gelukkig geen negatieve ervaring dus.


Na afloop in de auto hebben we nog even een kleine conversatie gehad over wie nu de mooiste AAAAAAAAA liet horen tijdens de keelswap (manlief won!) en toen waren we alweer thuis.


En nu begint het wachten. Wij, als grote mensen, krijgen de uitslag digitaal, over zoonlief gaan ze bellen.

Ik kan me niet voorstellen dat 1 van ons echt Corona zou hebben. Het lijkt toch nog een ver-van-mijn-bed- show, terwijl het steeds dichterbij komt. We zullen zien en wachten af.



In de tussentijd vermaken we ons wel. Beetje bowlen, beetje tafeltennissen en een beetje frisbee gooien. En nee, geen zorgen allemaal digitaal via de Wii! De wind giert rond het huis, de herfst is begonnen en wij zijn met ons gezin lekker aan het coconen. ❤️

134 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page