top of page
  • Foto van schrijverNanda Felderhof

Corona

Bijgewerkt op: 13 mrt. 2020

2 maart 2020



NEE! Ga je het echt over het Corona virus hebben? Jazeker, ieder zichzelf respecterende burger heeft deze dagen een mening over het Corona virus. Deze mening hoor je dan als feiten te presenteren op social media, waarna de hele natie in een soort massa hysterie kan beginnen met hamsteren! (overigens heeft ook iedere zichzelf respecterende burger ook een mening over de zwarte pieten discussie, maar daar waag ik me toch maar niet aan, dan maar wat minder zelfrespect)

Ik weet van mezelf niet goed of ik een verstandsmens ben of een gevoelsmens. Soms ben ik echt heel duidelijk het een, en soms heel duidelijk het ander. Wat dit met het Coronavirus te maken heeft? Nou die verschillende aspecten van mij komen in deze situatie heel duidelijk naar voren.

Ik kan goed rationaliseren, zeker de Coronacrisis. Het virus is niet heel ernstig, aan de gewone griep sterven jaarlijks ook veel mensen, gewoon goed je handen wassen, je gezonde verstand gebruiken, etc, etc, de lijst is eindeloos.

Maar dan het gevoel.... momenteel ben ik met mijn zwaar verminderde weerstand ontzettend kwetsbaar, er staat duidelijk risicogroep op mijn voorhoofd! Het virus kan zich heerlijk in mij nestelen, gezellig naast het CMV virus; feestje!!! En dan maak ik me stiekem toch wel wat zorgen. Tilburg is hier niet heel erg ver vandaan... wat als?

En dan wint de ratio het weer. Ik heb dus niet gehamsterd, handgel hadden we al in huis dus hoeven we ook niet snel te kopen, mondkapjes werken niet en iedereen aflebberen hou ik toch niet zo van. (een uitzondering daar gelaten....)

Ik ga er dus gewoon vanuit dat mijn CMV virus zijn feestje alleen moet vieren en hoop vanmiddag van de internist te horen dat er al vele gasten van dit feestje vertrokken zijn.

147 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page